Des d’aquest 19 d’abril, no es porta a escoles i instituts. El dia 20 a la majoria d’espais interiors, tot i que seguirà sent d’ús obligat al transport públic, als centres sanitaris i sociosanitaris, residències de la 3a edat i els espais on no es pugui garantir la distància mínima de seguretat interpersonal. L’Àrea de Gent Gran de l’Ajuntament continua recomanant l’ús de la mascareta a espais on es concentren persones grans, com el Centre Frederic Mompou o l’Edifici de la República

La tornada de les vacances de Setmana Santa porta canvis en l’obligatorietat d’ús de la mascareta en espais interiors. Aquesta mesura de seguretat sanitària contra la pandèmia de la COVID-19 deixa de ser obligatòria a les escoles i instituts des d’aquest 19 d’abril.

El dia següent, 20 d’abril, la mesura s’amplia a pràcticament tota la resta dels espais interiors, amb algunes excepcions importants. Seguirà sent obligatori dur la mascareta en qualsevol transport públic (autobús, metro, tren, etc); als centres sanitaris i sociosanitaris, a les residències de la 3ª edat, i es recomana el seu ús davant de persones vulnerables, sigui on sigui).

També es mantindrà la recomanació d’utilitzar la mascareta en aquells espais on no es pugui mantenir la distància de seguretat interpersonal o on la ventilació dels espais ho requereixi.

 

Des de l’Àrea de Gent Gran de l’Ajuntament de Castelldefels recomanen “dur la mascareta –fer-ne un ús responsable- en els espais i activitats on els seus participants siguin majors de 60 anys, sobretot en els espais de joc, tallers i cursos, i activitats com balls i actes festius a l’interior, on la distància d’1,5 metres no és garantida.”

També recorden que “sense saber-ho, molta gent gran és immunodepressora i una bona mesura de prevenció és fer ús de la mascareta de manera responsable i seguir amb la higiene de mans i distància de seguretat.”