Del 12 al 15 d’agost es va fer el gruix d’una programació condicionada per les mesures de seguretat sanitària antiCOVID: espais delimitats, aforaments reduïts, etc • Les entrades per a tots els espectacles eren gratuïtes (en alguns casos, s’havien de reservar prèviament) • La fira d’atraccions va tancar les seves portes a les 22h per poder respectar les restriccions contra el coronavirus

Castelldefels va viure del 12 al 15 d’agost una nova edició de la Festa Major d’Estiu, encara sota els efectes de la pandèmia de la COVID-19. Si aquesta situació sanitària va fer que l’any passat la Festa es convertís en una celebració telemàtica (amb la immensa majoria d’activitats a través d’Internet, per evitar les aglomeracions de persones), enguany les coses van canviar i la pràctica totalitat de les activitats es van fer de forma presencial. Malgrat això, va ser en espais delimitats de la ciutat i amb aforaments reduïts per complir amb totes les normes de seguretat sanitària anticovid que estableix el PROCICAT (portar mascareta, mantenir la distància de seguretat, etc). Les restriccions van fer, per exemple, que la Fira d’atraccions tanqués cada dia a les 22h.

Tal i com ja va passar a l’edició de l’any 2020, l’Agrupació de Cultura Popular de Castelldefels (ACPC) va convocar enguany el segon Concurs de decoració de terrasses, balcons i finestres. Una iniciativa que comptava amb la col·laboració de l’Ajuntament de Castelldefels i que va tenir els següents guanyadors/es: Premi a la decoració més sostenible (al número 19 de l’Avinguda 348), el premi a la decoració més original (al número 20-22 de Plaça Espanya) i el premi a la millor decoració (al número 26 de l’Avinguda dels Banys).

Pel que fa a la resta de la programació, va incloure tallers familiars, classes obertes de tai-txi-txuan, teatre (Quim Masferrer amb el seu espectacle “Bona gent”), així com actuacions musicals: Dani Nel·lo & Barcelona Big Blues Band, Hotel Cochambre, les havaneres amb el grup Ultramar, el rock de Nerea Bruixa, A Contra Blues, el concert de sardanes amb la Cobla Baix Llobregat o les cançons per als més petits amb El Pot Petit. La màgia va tenir una presència molt important al programa de la Festa; amb la Gran Gala Internacional de màgia presentada pel Mag Selvin, però també amb la Nit Màgica sota els estels a diversos espais de la ciutat (amb els il·lusionistes Hausson, David Stromboli, Joana Andreu, Luko Corleone o Sergi Armentano).

Les entrades per a tots els espectacles eren gratuïtes, però en alguns casos calia fer reserva prèvia.

La cultura tradicional catalana també va tenir el seu pes a la Festa amb les activitats coordinades per l’ACPC, com la Tabalada, el ball de diables i la declamació de sàtires, l’exhibició de balls populars, balls de gegants, l’aixecada de dos pilars simultanis, les Matinades, entre d’altres.

El Pregó de la Festa Major va anar a càrrec del que fins fa poc era el Cap de la Policia Local de Castelldefels, Raúl Vergel. Va ser el passat divendres 13 a les 20h i es podia seguir en directe a través del Facebook Live de l’Ajuntament.

El divendres 13 d’agost hi va haver una Jornada de portes obertes del Castell de Castelldefels, que permetia visitar les seves instal·lacions i el recentment inaugurat centre d’intrepretació de la Història i la pirateria de la ciutat (Piràtia).

L’esport va tornar a la Festa enguany amb la recuperació del tradicional torneig de futbol de la Festa Major. El partit, UE Castelldefels – UD Vista Alegre, es va disputar diumenge 15 a l’Estadi Municipal de Canyars (veure notícia relacionada).

La Festa va tornar a comptar amb tres Punts Liles per assessorar, informar i atendre qualsevol dubte o denúncia d’assetjament, agressió sexual o LGTBIfòbica. Els punts estaven ubicats a Can Vinader, als jardins del Castell i a la Fira d’atraccions.