Amb motiu de la pandèmia Covid-19, la plataforma ciutadana organitza, conjuntament amb la Federació d’Associacions Veïnals de Castelldefels i Arquitectes del Baix Llobregat, una sèrie de videoconferències de caràcter divulgatiu per sensibilitzar la ciutadania envers la importància de la sostenibilitat, la cura del medi ambient i la lluita contra el canvi climàtic.

L’esclat de la pandèmia Covid-19 i la declaració de l’estat d’alarma van provocar el passat mes de març la cancel·lació del programa de tertúlies de caràcter divulgatiu per sensibilitzar la ciutadania envers la importància de la sostenibilitat, la cura del medi ambient i la lluita contra el canvi climàtic que organitzava a Castelldefels la plataforma de conscienciació ciutadana contra el canvi climàtic Agenda Verda 2020, conjuntament amb la Federació d’Associacions Veïnals de Castelldefels i Arquitectes del Baix Llobregat (grup territorial del Col·legi d’Arquitectes de Catalunya), en el marc del Compromís Ciutadà pel Clima.

Els seus objectius, impulsar l’acció ciutadana donant suport als projectes de les entitats i la ciutadania, i crear una construcció col·lectiva amb la complicitat d’una ciutadania informada, critica, activa i organitzada.

Ara, es reactiva aquesta iniciativa reconvertint-se en Tertúlies Virtuals, una sèrie de videoconferències centrades cadascuna en un aspecte concret per sensibilitzar sobre l’avanç del canvi climàtic i la necessitat d’aturar-lo. “Creiem que la nostra missió, la nostra obligació, és fer d’intermediaris entre la ciutadania, els arquitectes i l’administració”, exposa el propmotor de le tertúlies, president de l’AVV de Montmar i coordinador d’Arquitectes del Baix Llobregat, Josep Lluís Soler.

“La nostra prioritat és assegurar la desescalada i el restabliment dels serveis municipals, sense data prevista. Davant aquesta resposta s’adopta la solució d’iniciar les activitats a través de videoconferències, per no perdre el contacte amb la ciutadania, en tant no es reprenguin les activitats presencials” afegeix Soler.

Aquestes tertúlies virtuals comencen ja aquest mateix 6 de juliol i tindran lloc tots els dilluns a les 18 hores, excepte la primera d’elles que serà a les 16 hores.

La previsió de xerrades d’Agenda Verda 2020:

Energia Positiva. L’energia fotovoltaica a domicili. És possible obtenir l’energia solar a cost zero. Experiència AV Can Palet de Vista Alegre. Terrassa.

Els Cicles de l’Aigua. Aigua potable. Aigua depurada. Aigües superficials i aqüífers. L’aigua i el canvi climàtic. Aigües de Barcelona

La Transició Ecosistémica. Transició energètica, ecològica i social, sota una visió sistemàtica, eficient i holística de la ciutat. BCN Ecologia.

L’Agenda de la Regeneració. De l’coronavirus a el canvi climàtic. Reflexió de la Fundació Renovables: Energia + Innovació + Sostenibilitat.

Directrius Urbanístiques del Pla Director Urbà M. Infraestructura verda. Mobilitat. Metabolisme urbà. El Connector de la riera dels Canyars.

El valor de l’habitatge, el valor de la Ciutat. Reflexions de la Setmana de l’Arquitectura sobre arquitectura climàtica, eco-sostenible i post-coronavirus.

Unitats Veïnals. Josep Lluís Sert i Le Corbusier (Pla Macià 1934). La jerarquització de la xarxa viària, el barri de proximitat i el comerç 15 minuts

Salvem Castelldefels. La protecció de les conques del Poal, de Ca n’Aimeric, dels Canyars i la regeneració de la conca Centre. Infraestructures hídriques.

Llars dignes per viure. Manifest ciutadà per al dret a viure de forma independent en una societat més acollidora i inclusiva.

Per demanar més informació sobre la data de les diferents xerrades i com inscriure’s a cadascuna d’elles cal contactar amb la Federació d’Associacions Veïnals de Castelldefels a través de:

Telèfon: 673 033 639

Mail: favcastelldefels@gmail.com